دکتر شریعتی.....

- عشقی فراتر از انسان و فروتر از خدا نیز هست; و آن دوست داشتن است.
 

- اگر تنها ترین تنها شوم، باز هم خدا هست.
 

- دوست داشتن از عشق برتر است و من هرگز خود را از سطح بلندترین قله ي
عشق هاي بلند، پایین نخواهم آورد.
 

- اسلام منطقی تر و جدي تر از آن است که به آنچه در زندگی بی ثمر است و بر
روي اذهان بی اثر، در آخرت پاداش دهد و عملی که نه به خلق خدمتی باشد و نه
براي خود اصلاحی، ثواب داشته باشد.
 

- همواره بیمناکم که در این فرصت اندك و عزیز حیات، لحظه اي را به ستایش
کسانی بپردازم که در ترجیح عظمت، عصیان و تفکر بر سعادت، آرامش و لذت
اندکی تردید داشته اند.
 

- غریبی در طوفان جا مانده، آخرین فریادهاي خسته اش را که تو را میخواند، بشنو،
بشتاب و او را دریاب.
 

- همچون شمع که در گریستن خویش، قطره قطره می میرد، ذوب می شوم و محو
می شوم و پایان میگیرم.
 

- خدایا به هرکی که دوست می داري بیاموز که عشق بهتر از زندگی کردن است و
به هرکی که دوست تر میداري بچشان که دوست داشتن از عشق برتر!
 

- خدایا، به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدي، رفتن بی همراه، جهاد بی
سلاح، کار بی پاداش، فداکاري در سکوت، دین بی دنیا، عظمت بی نام، خدمت بی
نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، مناعت بی غرور، عشق بی هوس، تنهایی در انبوه
جمعیت، و دوست داشتن بی آنکه دوست بداند، روزي کن.
 

- خدایا چگونه زیستن را به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم آموخت.
 

- تو می دانی که من از میان همه ي نعمت هاي این جهان، آنچه را برگزیده ام و
دوست می دارم، تنهایی است.
 

- اي که هواي من شده اي، دم زدن در تو حیات من است.
 

- زیبایی همواره تشنه ي دلی است که به او عشق ورزد.
 

- تا بی پناه نگردم، پناهم نخواهی داد، تا نیفتم، دستم را نخواهی گرفت.

- وقتی عشق فرمان میدهد، محال سر تسلیم فرود می آورد.
 

- اگر نمی توانی بالا بروي، سیب باش تا افتادنت اندیشه اي را بالا برد.
- ستایشگر معلمی هستم که که چگونه اندیشیدن را به من بیاموزد، نه چگونگی
اندیشه ها را.
 

- ابراهیم وار زندگی کن و در عصر خویشمعمار کعبه ي ایمان خویش باش.
 

- هر کس مظلوم است، خودش ظالم را یاري کرده است.
 

- مردن همچون زیستن بهانه اي میخواهد.
 

- اگر شاهد عصر خود و شهید حق و باطل جامعه ات نیستی، هرجا که میخواهی
باش، چه به نماز ایستاده باشی، چه به شراب نشسته باشی، هردو یکیست.
 

- از سکوت اگر به خشم آمدي سکوت کن.
 

- آنان که به هر ذلتی تن میدهند تا زنده بمانند، مردگان خاموش و پلید تاریخند.
 

- تنهایی، آرامگاه جاوید من است، و درد و سکوت، همنشین تنهایی من.
 

- چه امید؟ بندم در این زندگانی، که در ناامیدي سر آمد جوانی، سر آمد جوانی و
ما را نیامد پیام وفایی از زندگانی.
 

- آیا در این دنیا کسی است بفهمد که در این لحظه چه میکشم؟ چه حالی دارم؟
چقدر زنده نبودن خوب است... خوب خوب خوب
 

- هنگامی دستم را دراز کردم که دستی نبود، هنگامی لب به زمزمه گشودم که
مخاطبی نداشتم و هنگامی تشنه ي آتششدم که در برابر دریا بود... دریا و دریا...
 

- همیشه حرف هایست براي گفتن و حرف هایست براي نگفتن، ارزشهر کس به
اندازه ي حرف هایست که براي نگفتن دارد.
 

- مهربانی جاده اي است که هرچه پیشمیروند، خطرناك تر میشوند.
 

- وقتی کبوتري شروع به معاشرت با کلاغ ها میکند، پرش سفید می ماند ولی
قلبشسیاه میشود، دوست داشتن کسی که لایق دوست داشتن نیست اسراف
محبت است.
 

- دل هاي بزرگ و احساس هاي بلند، عشق هاي زیبا و پر شکوه می آفرینند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, | 9:11 | پــَــرَنــد |